Denne sektion indeholder Mediabørs Danmarks pressemeddelser i kronologisk orden.
Denne sektion indeholder Mediabørs Danmarks pressemeddelser i kronologisk orden.
Hvad kan to italienske Vespa’er, nogle bolcher, mintpastiller, balloner og fibernet have med hinanden at gøre? Alt muligt!
Det er efterhånden velkendt, at innovation og kreativ tænkning er vejen til at få skabt opmærksomhed i dagens mediebillede. Bevægelse og fleksibilitet kan være én af vejene, og det kan man blandt andet få gennem Ambient Media.
At man så oveni har muligheden for at målrette sine kampagner helt ned på lokalt niveau kan være en stor styrke, især hvis det kan gøres på en anderledes måde, så reklamen opnår en ekstra høj opmærksomhedsværdi og man derigennem når sit mål for kampagnen.
Ambient Media kan, udover at være et specielt og synligt medie på lokalt niveau, også være et stærkt supplement til landsdækkende kampagner, da det giver markant opmærksomhed nu og her.
At blive ved med at finde på
Blandt mulighederne i kategorien Ambient Media er blandt andet Scooter Billboard, der stadig er en relativt ukendt mediemulighed, da scooterne ikke bliver eksponeret nationalt, men lokalt.
»Mobile medier har den unikke fordel, at de kan køre reklamen lige til døren i bogstaveligste forstand og i præcist det omfang, man ønsker,« fortæller René Bang Hansen, adm. Direktør i Mediabørs Danmark A/S.
Senest har DONG Energy haft brug for en kreativ og nytænkende løsning til en kampagne i forbindelse med indførslen af fibernet i Nordsjælland. Udover at det skulle være opmærksomhedsskabende, skulle der også være mulighed for sampling.
»Vi havde brug for en meget lokal og målrettet kampagne i Nordsjælland til alle beboere i området, og Scooter Billboards var de rigtige til det formål – de kan komme rundt over det hele, samtidigt med, at der kan samples flyere, bolcher, mintpastiller og balloner. Det har klart været en fordel, at scooterne har kunnet bevæge sig efter, hvor folk nu var, og køreplanen kunne hele tiden justeres,« udtaler Claus Bruun, Campaign and Loyalty Manager hos DONG Energy.
»Denne opgave med DONG Energy er særdeles spændende, fordi de vælger at gå utraditionelle veje i deres medievalg, idet man her, med et Ambient medie, kan løse en specifik medieopgave, og jeg er sikker på, at det vil lønne sig,« siger René Bang Hansen, adm. Direktør i Mediabørs Danmark A/S.
De to Mobile Scootere kører også på tirsdag d. 3. april i Smidstrup/Gilleleje, onsdag d. 4. april i Vejby og lørdag d. 7. april i Dronningmølle.
Fakta om Ambient Media Fakta om Mediabørs Danmark A/S
For yderligere information, kontakt:
Mediabørs Danmark A/S
René Bang Hansen, Adm. Direktør
Email: rbh@mediabors.dk
Mobiltelefon: 4059 0311
Mediabørs Danmark og Blue Moon Technologies indgår joint venture – Blue Moon Technologies Nordic – der skal stå for salg og distribution af next generationdigitalskærme i Norden. Der er tale om menneskehøje 360° digitalskærme, M-Gates, med 3-D-effekt og 360° lyd.
Stadig flere pladser udstyres i dag med digitalskærme. Udviklingen er synlig i butikker, på husgavle, i metroen og i lufthavne. Digital outdoor vinder frem alle vegne, og snart findes der ikke det sportsstadion eller storcenter, der ikke vil give annoncører mulighed for at vise reklamefilm. Annoncørerne hylder udviklingen og digitaliseringen af reklamemedier og er til stadighed på jagt efter større og bedre placeringer og medier.
“Jeg forventer mig meget af M-Gates, de er helt unikke med deres 360° skærm, der gør dem meget mere opmærksomhedsskabende end konventionelle flade skærme. M-Gates er et nyt medie, der både kan formidle information og nyheder i det offentlige rum, de kan benyttes som kommercielle platforme og sidst men ikke mindst er det i høj grad et kulturmedie.”, siger Tom Bang Hansen, adm. Direktør hos Mediabørs Danmark.
Allerede nu er der planer om på sigt at opstille M-Gates i netværk så de kan benyttes til 2-vejs kommunikation i realtid med lyd og billede i HDTV. Forestil dig at stå i København foran Parken inden en Coldplay koncert og kommunikere med andre Coldplay fans i London via en M-Gate. Eller at deltage i ”full-size” videokonferencer med søsterselskaber i Kassel, Kuala Lumpur og Los Angeles.
Paul Jankowitsch, adm. Direktør hos Blue Moon Technologies, udtaler: ”Vi har et vidt forgrenet netværk af hi-tech partnere og forretningsforbindelser fra USA, Europa og Mellemøsten med interesse i at opstille M-Gates og forbinde dem i netværker. Det vil give kunderne helt særlige oplevelser og hidtil usete muligheder, når et stadigt stigende antal globale seere kan nås samtidig i hele verden via M-Gates. På den måde vil det blive muligt at kommunikere med hele kundesegmenter eller den brede befolkning samtidig både lokalt og internationalt, og det gælder hvad enten man benytter M-Gaten til annoncering, underholdning eller kulturelle events.
Fakta om M-Gate Skærm
For yderligere information kontakt:
Mediabørs Danmark
Tom Bang Hansen, Adm. Direktør
Email: tbh@mediabors.dk
Mobiltelefon: 25 88 58 08
Pressemeddelelse
København 25. maj 2005
Annoncørerne kan fremover blive eksponeret via kæmpemæssige Floorgraphic reklamer på togstationer i hele landet. Første kunde, der benytter de nye kreative formater er SF Film A/S for filmen Sin-City. De næste 14 dage vil en kæmpe Floorgraphic på hele 20 kvm. møde de rejsende på Nørreport Station.
Floorgraphic er en reklame som typisk optræder i store formater, hvor der printes på en skridsikker folie i høj opløsning. Floorgraphic adkiller sig fra anden Outdoor ved at være placeret på vekslende steder og dermed overrasker forbrugeren.
“Som led i markedsføringen af vores film opererer vi på et marked med stor konkurrence. Med en relativt begrænset kampagneperiode er det derfor afgørende, at vores film får så markant en tilstedeværelse i mediebilledet som muligt. Derfor faldt valget af de store Floorgraphics os meget naturligt, ligesom vi med valget af Nørreport Station kommer i kontakt med en stor del af vores målgruppe.” forklarer Anders Rygaard, Marketing Ansvarlig for SF Film A/S, om baggrunden for valget af de nye Floorgraphic reklamer.
“Vi forventer os meget af de nye Floorgraphic reklamer, der bryder med det konventionelle reklamebillede, og dermed sikre den enkelte annoncørs budskaber ekstraordinær stor opmærksomhed. De nye Floorgraphic reklamer er meget fleksible i format og geografisk placering, hvilket giver annoncøren og deres reklamebureau mulighed for, at tænke kreativt i udformningen af reklamen.” understreger Frej Elbæk fra Mediabørs Danmark.
Mediabørs Danmark, vandt i januar eksklusiv retten til at benytte Banedanmarks perroner og adgangsarealer til nye kreative medie formater. De nye Floorgraphics reklamer bliver i løbet af 2005 og 2006 suppleret mere flere nye tiltag indenfor den kreative mediegenre.
Fakta
For yderligere information, kontakt:
Mediabørs Danmark
Frej Elbæk
Email: fee@mediabors.dk
Telefon: 33 91 11 11
Mobiltelefon: 30 91 72 01
I forbindelse med sampling, udstillinger og events på Banedanmark’s områder, har Banedanmark afholdt en udbudsrunde blandt danske salgshuse. Mediabørs Danmark er nu valgt som eksklusiv samarbejdspartner.
For annoncører og virksomheder betyder samarbejdet mellem Banedanmark og Mediabørs Danmark, at der nu er etableret en effektiv vej til at skabe forbrugerkontakter på Banedanmarks arealer. Forbrugerkontakterne vil først og fremmest blive etableret ved events, udstillinger og uddeling af brochurer, flyers og samples.
”Som følge af at markedet for sampling og events er støt stigende, har vi i det seneste halve år arbejdet målrettet mod at kunne levere et optimalt samplingprodukt til danske annoncører. Aftalen med Banedanmark giver Mediabørs Danmark det ønskede løft,
og betyder at vi nu kan tilbyde vores kunder et målgruppespecifikt og landsdækkende kampagneprodukt”, udtaler Tom Bang Hansen, Adm. Direktør hos Mediabørs Danmark.
”Samarbejdet med Banedanmark passer perfekt ind i Mediabørs Danmark’s øvrige portefølje af medier, der på den ene side tæller landsdækkende printmedier og på den anden side en række kreative og eventprægede medier. Mediabørs Danmark kan nu effektivt tilbyde en one-stop-shop af kampagneprodukter til annoncøren, der ønsker en samlet, målrettet og integreret løsning for sin kampagne” – tilføjer Tom Bang Hansen.
Fakta
For yderligere information, kontakt:
Mediabørs Danmark
Tom Bang Hansen, Adm. Direktør
Email: tbh@mediabors.dk
Telefon: 33 91 11 11
Mobiltelefon: 25 88 58 08
Post Danmark lancerer fra årsskiftet et nyt landsdækkende medie, ”Med Rundt”, som skal udgives som et omslag omkring adresseløse forsendelser. Annoncesalgsopgaven har været i udbud og Mediabørs Danmark er valgt som samarbejdspartner.
Post Danmark har hen over sommeren afholdt en udbudsrunde blandt danske annoncesalgsbureauer. Mediabørs Danmark er nu valgt som eksklusiv samarbejdspartner, med eneret til at forhandle annoncerne i det nye medie nemlig medieomslaget ”Med Rundt”. Den dedikerede salgsorganisation var afgørende for valget.
- Når vi vælger at outsource salgsopgaven, er det vigtigt for os, at vi får en samarbejdspartner, som er i stand til at fokusere 100 % på opgaven. Mediabørs Danmark har vist en samarbejdsmodel, som får os til at føle, at salgsafdelingen for ”Med Rundt” stadig er vores egen, selvom opgaven er outsourcet, udtaler Anders Due, Vicedirektør fra Post Danmark.
Stort oplag – få annoncepladser
”Med Rundt” bliver Danmarks største medie med et oplag på 2,4 millioner eksemplarer og en udgivelsesfrekvens to gange ugentligt. Det betyder, at ”Med Rundt” distribueres til samtlige husstande i Danmark, og forventningerne til læsertallene er konservativt sat til ca. 3,3 millioner danskere per udgave.
Hver udgave vil indeholde en for udgivelsesperioden relevant redaktionel profil, og der vil være plads til fire annoncer, hvilket giver minimal annoncestøj og sikrer en effektiv kontakt til de danske forbrugere.
- Vi er fuld gang med at tilpasse og optimere vores reservationssystem, således, at alle annoncører får lige vilkår til at få plads i ”Med Rundt, udtaler Tom Bang Hansen, adm. direktør i Mediabørs Danmark, der synes det er spændende at være med til at udvikle et nyt medie.
Fakta
For yderligere information, kontakt:
Mediabørs Danmark
Tom Bang Hansen, Adm. Direktør
Email: tbh@mediabors.dk
Telefon: 33 91 11 11
Mobiltelefon: 25 88 58 08
Post Danmark, Mediapost
Anne Hardis Bohr
Email: anne.hardis.bohr@post.dk
Telefon: 33 75 63 43
Mobiletelefon: 30 63 73 02
Det Kongelige Teater går nye veje i deres markedsføring Mobile Billboards har i denne uge Danmarkspremiere i København og Det Kongelige Teater er i bogstaveligste forstand ”med på vognen”.
Store forventninger
Fra og med uge 12 vil de første Mobile Billboard være synlige i gadebilledet. Det er Mediabørs Danmark, som udbyder Mobil Billboard, og forventningerne til mediet er store. Mediet er unikt til at målrette kampagnen mod sin målgruppe og er samtidigt særdeles fleksibelt, idet annoncøren har mulighed for selv at planlægge ruten for sin reklame.
“Jeg har store forventninger til Mobile Billboards, ikke kun fordi mediet er nyt og bevægeligt, men fordi vi nu har et outdoormedie, der kan tiltrække sig den ekstra opmærksomhed, der er nødvendig i den enorme ”reklamestøj”, der hersker i forbrugerens mediebillede” udtaler Tom Bang Hansen, direktør i Mediabørs Danmark.
Målrettet markedsføring
Første annoncør på mediet er Det Kongelige Teater som netop ser mediets mobilitet som en stor styrke. “Til vores forestillinger på Det Kongelige Teater har vi ikke uanede marketing midler til rådighed, derfor er det vigtigt at vores medievalg målrettes den målgruppe, som har interesse for den enkelte forestilling” siger Reklamechef Sten Hassing Møller fra Det Kongelige Teater “Vi mener desuden at kreative medier kan være medvirkende til, at skabe ekstra fokus på de mere almindelige annoncer i printmedier.
I sidste ende handler det jo om, at sælge billetter og det kræver, at vi tør tænke kreativt også hvad angår valg af medier” forsætter Sten Hassing Møller.
Mere info se: www.kgl-teater.dk - www.mediabors.dk
Fakta
For yderligere information, kontakt:
Mediabørs Danmark
Tom Bang Hansen, Direktør
Email: tbh@mediabors.dk
Telefon: 33911111
Mobiltelefon: 25885808
Det Kongelige Teater
Sten Hassing Møller, Reklamechef
Email: shm@kgl-teater.dk
Telefon: 33696994
Mobiletelefon: 20451620