Målet helliger midlet

Hvad kan to italienske Vespa’er, nogle bolcher, mintpastiller, balloner og fibernet have med hinanden at gøre? Alt muligt!

Det er efterhånden velkendt, at innovation og kreativ tænkning er vejen til at få skabt opmærksomhed i dagens mediebillede. Bevægelse og fleksibilitet kan være én af vejene, og det kan man blandt andet få gennem Ambient Media.

At man så oveni har muligheden for at målrette sine kampagner helt ned på lokalt niveau kan være en stor styrke, især hvis det kan gøres på en anderledes måde, så reklamen opnår en ekstra høj opmærksomhedsværdi og man derigennem når sit mål for kampagnen.

Ambient Media kan, udover at være et specielt og synligt medie på lokalt niveau, også være et stærkt supplement til landsdækkende kampagner, da det giver markant opmærksomhed nu og her.

At blive ved med at finde på
Blandt mulighederne i kategorien Ambient Media er blandt andet Scooter Billboard, der stadig er en relativt ukendt mediemulighed, da scooterne ikke bliver eksponeret nationalt, men lokalt.

»Mobile medier har den unikke fordel, at de kan køre reklamen lige til døren i bogstaveligste forstand og i præcist det omfang, man ønsker,« fortæller René Bang Hansen, adm. Direktør i Mediabørs Danmark A/S.

Senest har DONG Energy haft brug for en kreativ og nytænkende løsning til en kampagne i forbindelse med indførslen af fibernet i Nordsjælland. Udover at det skulle være opmærksomhedsskabende, skulle der også være mulighed for sampling.

»Vi havde brug for en meget lokal og målrettet kampagne i Nordsjælland til alle beboere i området, og Scooter Billboards var de rigtige til det formål – de kan komme rundt over det hele, samtidigt med, at der kan samples flyere, bolcher, mintpastiller og balloner. Det har klart været en fordel, at scooterne har kunnet bevæge sig efter, hvor folk nu var, og køreplanen kunne hele tiden justeres,« udtaler Claus Bruun, Campaign and Loyalty Manager hos DONG Energy.

»Denne opgave med DONG Energy er særdeles spændende, fordi de vælger at gå utraditionelle veje i deres medievalg, idet man her, med et Ambient medie, kan løse en specifik medieopgave, og jeg er sikker på, at det vil lønne sig,« siger René Bang Hansen, adm. Direktør i Mediabørs Danmark A/S.

De to Mobile Scootere kører også på tirsdag d. 3. april i Smidstrup/Gilleleje, onsdag d. 4. april i Vejby og lørdag d. 7. april i Dronningmølle.

Fakta om Ambient Media Fakta om Mediabørs Danmark A/S

  • Intens og fokuseret opmærksomhed 2004: 4 mio. 2005: 13 mio. 2006: 22 mio.
  • Kan placeres præcist, hvor målgruppen er – Stigning i formidlingsomsætning 2005-2006: 70 %
  • Synlig eksponering – Pt. 12 ansatte
  • Uventet og overraskende – På vej til at blive Gazelle

For yderligere information, kontakt:
Mediabørs Danmark A/S
René Bang Hansen, Adm. Direktør
Email: rbh@mediabors.dk
Mobiltelefon: 4059 0311